توسل به مادر

بسم الله الرحمن الرحیم

توسل گرفتن یک ارتباط باطنی و کلامی است , وقتی دچار رقت قلب شدید و اشکتان

درآمد یعنی ارتباط برقرار شده است در توحید عملی سریعترین راه ارتباط با پیامبر صلوات الله علیه وسایر امامان از طریق مادر فاطمه زهرا می باشد.

برقراری ارتباط با حضرت زهرا سلام الله علیها ساده است. هر روز و هر لحظه به ایشان متوسل شوید.ایشان را مادر خطاب کنید.

ارتباط با مادر بسیار بسیار راه گشاست. با ایشان خیلی حرف بزنید و از ایشان کمک بگیرید و دعا بخواهید.

بردر بسته چو بنشیند کسی/عاقبت بگشاید آن در را کسی

ساده ترین و آسانترین راه رسیدن به رسول خدا جلب رضایت حضرت فاطمه سلام الله علیهاست.یعنی اگر به مادروصل شوید ،ارتباط با آقا رسول الله هم میسر می شود.

 

ادامه نوشته

گناه واثرات آن

بسم الله الرحمن الرحیم

گناه چیست؟

گناه یعنی چه؟یعنی سرپیچی از فرمان خدا؛گناه یعنی آلودگی.گناه کردن یعنی آلوده کردن روح.گناه چیزی جز سم و ضرر نیست.

انسان موجودی دو بعدی است:1.جسم 2.روح.اگر جسم ما مریض شد درمان آن آسان است؛با دکتر رفتن جسم درمان می شود.اگر جسم آلوده شد به آسانی با یک حمام رفتن می توان آن را تمیز و پاک کرد.ولی اگر روح آلوده شد به آسانی نمی توان آن را پاک کرد.و اگر روح مریض شد به این آسانی نمیتوان آن را درمان کرد.

وقتی گناه می کنید تا 40 روز آلودگی آن گناه درروح  می ماند و مانند این است که صد سطل نجاست روی روحتان ریخته باشید که به این آسانی پاک نمی شود.

حالا...حکایتی دارد این پاک کردن روح...!!!آیا پاک بشود یا نشود؟؟؟ مثلا وقتی که حتی روی جسم یک سطل نجاست ریخته شود؛درمانش یک حمام است و بعد با کمی عطر بوی متعفن آن از بین می رود.یعنی هیچ کس حتی خودشخص هم نمی تواند این بوی گند و متعفن را تحمل کند و فوراْ دنبال راه چاره می گردد.حالا چرا ما روزانه چندین سطل نجاست روی روحمان می ریزیم و روح را آلوده می کنیم ولی اصلا حتی خودمان هم متوجه نمی شویم؟

ادامه نوشته

محبت الهی

به نام بهترین رفیق 
  عشق ومحبت الهی از دیدگاه آیات قران واحادیث: 
یکی ازتأمل برانگیزترین آیات قرآن دربعد رأفت ومهربانی خداوند، آیه 53 سوره زمر است که خداوند به پیامبر رحمتش می‌فرماید: 
(قل یاعبادی الذین اَسرفوا علی أنفسهم لاتقنطوا من رحمت الله ان الله یغفرالذنوب جمیعا انه هوالغفور الرحیم: بگو ای بندگان که برخودتان اسراف -درگناه انجام داده اید- هرگز از رحمت 
خدا ناامید نشوید. چراکه همانا خدا می‌آمرزد گناهان شما را به طور کامل، 
و همانا خداوند آمرزنده و مهربان است. )
بعضی از نکات این آیه : 

ادامه نوشته

کنترل خشم

انسان موجودی است متشکل از دو جنبه جسمانی و روحانی. بعد جسمانی او،

اعضا و جوارح او هستند و بعد روحانی و ملکوتی او، همان روح، عقل و نفس او

می‌باشد. همانطور که اعضا و جوارح انسان مبتلا به امراض مختلف می‌گردد، ممکن

است روح و نفس انسان نیز دچار بیماریها و امراض مختلف گردد. از جمله امراض

مختلف نفس، مرض خشم و غضب است که روح و نفس آدمی را بیمار و آلوده می‌کند.

خشم وعصبانیت معضلی است که همه آن  را تجربه کرده اند وشاید بارها  و بارها

تصمیم گرفته اند که دیگر عصبانی نشوند و اتفاقا خیلی هم پشیمان میشوند ولی

باز هم نمی توانند خشم خود را کنترل کنند چراکه این مهم نیاز به یک مراقبه

درازمدت وحساب شده دارد...

ادامه نوشته

قوانینی برای آرمش بیشتر

آدمی برای پرواز به قلۀ توحید نیاز به دو بال دارد که باید از آن‌ها به خوبی مواظبت کند: «ذهن وفکر» و «قلب و روح». ذهن و فکر را باید از افکار و اوهام باطل و بیهوده خالی کرد و قلب و روح را باید از رذایل، پلیدی ها و تمریج‌ها...

ادامه نوشته

آداب، اقسام و اثرات ذکر و یاد خداوند

سال‌ها ذکر می‌گفتم ولی بهره‌ای نمی‌بردم. هرچند تلاش می‌کردم در تمام حالات و موقعیت‌ها تسبیحم را از خودم دور نکنم و هر فرصتی که پیدا میکردم به ذکر مشغول می‌شدم اما حلاوت و زیبایی یاد خداوند را قلباً حس نمی‌کردم. در کلاس توحید عملی فهمیدم عیب کارم کجا بود. من اوقات زیادی از شبانه‌روز را به بطالت می‌گذراندم ولی نوبت به خدا که می‌رسید صرفه‌جو می‌شدم! هم تلویزیون تماشا می‌کردم هم ذکر می‌گفتم و به خیال خودم با یک تیر دو نشانه میزدم. زهی خیال باطل! توحید عملی به ما آموخت ذکر خداوند ادب خاص خود را می‌طلبد. مبادا به گونه‌ای رفتار کنیم که مصداق "مالکم لا ترجون لله وقارا" شویم! در این کلاس کم‌کم زیبایی‌های ذکر خداوند را شناختم و رمز و رازهای بهره بردن از ذکر خدا را یاد گرفتم.

 ذکر یعنی چه؟ آداب آن چیست؟ آیا ذکر از نگاه توحید عملی متفاوت است؟ ....

ادامه نوشته

تغییر نیت

ما در کلاس توحید عملی آموختیم که می توان دائم در نماز بود، دائم در حال ذکر بود و همیشه با خدا زندگی کرد اما در عین حال کاملاً معمولی و عادی رفتار کرد. 

ما در این مدرسه آموختیم که بندگی و عبادت خدا، آنقدرها هم سخت نیست، برای اینکه دوست خدا بشویم نیاز نیست ریاضت های آنچنانی بکشیم، از زندگی دست بشوییم و شبانه روز سجاده نشین شویم. می توان کاملاً معمولی زندگی کرد و از نعمت های خداوند در این دنیا لذت برد، اما دوست خدا هم بود و در اوج بندگی به سر برد. 

ما در مکتب توحید عملی آموختیم که حتی کوچک ترین و معمولی ترین کارها در زندگی، از جارو کردن و غذا پختن و خرید مایحتاج منزل، تا غذاخوردن و خوابیدن و ورزش کردن، حتی تا شانه زدن به مو و مرتب کردن لباس و ... میتواند عبادت باشد.

«تغییر نیت» اصطلاحی است که شاگردان مکتب توحید عملی، به آن بسیار خو کرده اند. دستوری ساده که زندگی بسیاری از ما را متحول کرده است. 

شما نیز امتحان کنید! مطمئن باشید در عرض کمتر از یک هفته، اعجاز آن را در زندگی تان مشاهده خواهید کرد. تنها کافی است قبل از هر کاری که می خواهید انجام دهید، چند ثانیه فکر کنید و نیتی الهی برای آن پیدا کنید و سپس آن کار را به نیت الهی انجام دهید و برای خدا و به خاطر خدا کارهای خود را انجام دهید. 

مثلاً وقتی آقایان میخواهند بروند سرکار، این نیت را با خود مرور کنند که : خداوندا، تو کار کردن و کسب روزی حلال را می پسندی، من نیز چون به خاطر تو کار می کنم. «همین! به همین راحتی در هنگام کار و اشتغالات به ظاهر دنیوی، مشغول عبادت خدا هستیم و آرام آرام بالا می رویم...»

یا خانم های خانه دار، هنگام انجام کارهای منزل مثلاً نظافت، این نیت را در ذهن خود مرور دهند که: خداوندا تو تمیزی و نظافت را دوست داری و من هم به خاطر اینکه رضای تو را به دست بیاورم، چنین می کنم.

انصافاً با این دید زندگی خیلی زیباتر خواهد شد...

با این دید، دیگر خستگی و بی حوصلگی و کسالت، از زندگی رخت برخواهد بست و نشاط و عشق به حق تعالی در زندگی جریان خواهد یافت.